fredag den 6. september 2013

Dødningedukken opgave 5


Hvilke spor eller vildspor er der lagt ud i bogen ?

13 kommentarer:

  1. Spor: rimet, der var en gang en pige hun kom til dødensrige forenden af en tåge var der en åben låge. Den døde pige er der og så er hun der ikke, Dødningedukken er der og så er den der ikke. Radio udsenelsen, avisartiklen.

    Cecilia og hannah

    SvarSlet
  2. spor/vildspor: han siger at dukken var kridhvid
    forfatterren læste digtet. Der var engang en pige hun kom til dødensrige forenden af den tåge der var en åben låge


    lavet af Burak og Andraes T :D

    SvarSlet
  3. Spor:
    -Avisartiklen,Den døde pige.
    -Digtet,Hvad det er forfatteren skal gøre.
    -Radioudsendelsen,Han skal hjælpe hende.
    Vildspor:
    -Dødninge dukken,Man tror det er det onde, men det er det gode.
    -Træt, man tror han ser syner fordi han er træt.

    Lavet Af: Malli og Julie<3<3<3<3:-)
    -

    SvarSlet
  4. Vildspor:
    Lærerens historie
    Spor:
    Avisen og radioen til at advare mod monstrene pg digtet og tågen er et spor til digtet

    ASAERDNA OG GASTUF! :3 (Andreas og Gustav)

    SvarSlet
  5. Spor og Vildspor:
    Pigens sang: Der var en gang en pige hun kom til dødens rige, for enden af en tåge var der en åben låge, dødningedukken som man tror er en dukke men som rigtig er en skytsengel, Radioen om de 3 ånder og pigen.

    Vildspor: pigen i avisen man tror at hun måske går i klassen men man finder aldrig ud af det. Lærens historie, om hvad der sker på Grenen.

    Silja, Tina og Maja.

    (IKKE FÆRDIG)



    Silja, Tina og Maja.



    SvarSlet
    Svar
    1. Den er færdig og Det er spor i toppen og vildspor i bunden.

      Slet
  6. Spor/Vildspor
    - Digtet: "Der var engang en pige hun kom til dødens rige for enden af en tåge der var en åben låge."
    - Pigen kommer og forsvinder og det samme med dukken.
    - Radio udsendelsen om de 3 ånder, pigen og hendes hjælper (forfatteren.)
    - Avisartiklen.

    Lavet af Victor :) (i gruppe med Mark og Frederik.)

    SvarSlet
  7. Spor:
    - Radioudsendelsen om pigen og hendes hjælper
    - Avisartiklen om den døde pige
    - Rimet/Digtet (der var engang en pige hun kom til dødens rige for enden af en tåge der var en åben låge)

    Vildspor:
    - Man tror at forfatteren ser syner fordi han har sagt at han er træt
    - Man tror at dødningedukken er ond men den er faktisk god.
    - Lærens historie tror man i starten på men han afslører jo selv at han bare han digtet det.
    Lavet af: Amalie J

    SvarSlet
  8. Vildspor:
    Forfatteren tænker at han ser syner .
    Man tror at dødningedukken er ond
    Spor:
    Avisartiklen om den døde pige
    Digtet
    Lavet af: Esther <3

    SvarSlet
  9. spor:
    digtet der var engang en pige hun kom til dødens rige for enden af en tåge var der en åben låge.
    radioudsendesen og avisartiklen.
    vildspor:
    man tror at dødningedukken er ond men den er god i stedet.
    forfatteren tror at han ser syner og siger bare at han er træt.
    lavet af Thea 6a.

    SvarSlet
  10. spor: radioen, digtet, pigen og hjælper, tågen er lidt til digtet og advarelsen mod de tre monstre

    vildspor: dødningedukken, forfatter tro han er træt og derfor så han syner, lærerens historie
    lavet af Frederik:) i gruppe med mark og victor

    SvarSlet
  11. Spor:

    Avisartiklen: Man tænker over om det er hende der er den døde pige i rutebilsulykken eller om det er et vildspor. Men det er det ikke.

    Digtet som den døde pige har "skrevet", kan ikke blive ening med mig selv om hun har skrevet det eller om det bare lå der fordi hun bare havde tænkt det for det var der jo slet ikke alligevel.

    Vildspor:

    Da forfatteren diskuterer med sig selv om han ser syner fordi han er træt. (På en måde også lidt et spor)

    Jeg troede i starten at pigen var ond men at dødninge dukken var god og forfatteren skulle hjælpe dødningedukken med at redde/hjæpe pigen med et eller andet. Så vildsporet var at pigen var ond.

    Emilie S. c',)

    SvarSlet
  12. SPOR:
    1. Forfatteren ser pigen sidde i klassen.
    Så kan man gætte hun er med i historien senere. Også fordi han beskriver hende med mange detaljer. Hvilket også kunne få en til at tro det var et vildspor, (mens man læste.)

    2. Avisartiklen (På lærer værelset)
    I avisen står der at en pige er død i en rutebilsulykke, og lige før så forfatteren en pige sidde i klassen. Det for en til at tænke, sammen med forfatteren, og overveje at de nok hænger sammen. Og jeg kom i hvert tilfælde til at overveje hvad der senere sker i bogen.

    3. Forfatteren ser dukken, og læser det usynlige digt.
    Det bliver mere og mere tydeligt, at det spøger, og det er også ret tydeligt nu at pigen og dukken er vigtig for historien.

    4. Radioudsendelsen (spøgelses timen) kommer mens han sidder i bilen hvor pigen også er der.
    Radioudsendelsen er et tydeligt spor for der bliver sagt at der bliver sendt onde ånder ud efter dem, og så ved man jo hvad der vil ske.

    5. Digtet / sangen som pigen synger.
    Der var engang en pige, hun kom til dødens rige, for enden af en tåge, der var en åben låge.
    Når man læser syntes jeg det er et tydeligt spor, og det for en til at tænke på slutningen / senere i bogen.
    Jeg tor digtet er pigens egen historie, og jeg tænkte at der ville ske nogenlunde det samme for forfatteren selvom han ikke var død.

    6. Pigen der siger forfatteren ikke dur til andet en at skrive hisorier.
    Jeg syntes det på en måde er et spor på, fordi det kan måske afsløre lidt at det hele kan blive godt med en historie.

    VILDSPOR:
    1. Forfatteren tænker han er træt og ser syner.
    Forfatteren siger mange gange til sig selv at han ikke har fået sovet nok, og at det er derfor han ser syner. Det er et vildspor, men jeg forstod med det samme da jeg læste det at det er et vildspor, fordi man ved det er en gyser og der skal ske noget overnaturligt.

    2. Læeren fortæller en historie med spøgelser, på lærer værelset til forfatteren.
    Selvom læren fortæller bagefter at det bare er en historie han har digtet, er det et vildspor. For man tror at forfatterens syner altså pigen har noget med lærens hisorie at gøre. Jeg vil også sige man tror det er et spor bagefter læren siger det er noget han har digtet, for så tror man at det aligevel er sandt og at forfatteren (som har skrevet bogen) prøver at snyde en til at tro det modsatte, men aligevel være informeret.

    3. Dødningedukken som virker ond men ikke er det.
    Dødningedukken virker ond fordi den ser så uhyggelig ud (som en dødning, kridhvid.) Da dødningedukken kommer som kølerfigur tror jeg også den er ond, og vil fører ham væk eller måske i døden, jeg trode den var det monstrøse, eller i hvert tilfælde noget af det. Men den er jo god, og hjælper pigen.

    Jeg trode faktisk pigen havde gået i klassen, inden hun døde. Og hvis forfatteren skulle opleve mandagen igen ville hun så sidde er hvor hun sed da hun viste sig for forfatteren da hun var død.

    Lavet af Rose

    SvarSlet